Navigatie

~ Meest gestelde vragen ~


Bestellen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wanneer de betaling zichtbaar is op de rekening van I love crystals, lukt het meestal de verzending binnen 2 werkdagen op de post te doen, mits in de webwinkel op dat ogenblik anders wordt aangegeven (In verband met vakantie bijvoorbeeld). Je ontvangt bericht op het moment dat de bestelling verzonden gaat worden. Omdat I love crystals met PostNL verzendt, zijn er geen leveringen op zondag en maandag mogelijk. Houdt hier rekening mee indien je graag een product van I love crystals cadeau wilt geven. Wanneer je bijvoorbeeld op vrijdag bestelt, kan het dus zijn dat de bestelling pas op woensdag arriveert. Bestellingen worden op werkdagen tot 16.00 verwerkt. Na dit tijdstip worden de pakketten gepost.
 

~ Mag ik de bestelling ook op komen halen?
Ja hoor, natuurlijk is ophalen geen enkel probleem. Echter, daar ik geen showroom of fysieke winkel heb, is ophalen alleen mogelijk op vooraf gemaakte afspraak.
 

~ Zijn er verborgen kosten zoals btw etc?
Nee, er zijn geen verborgen kosten. De btw is al meegerekend in de productprijs.
 

~ Ontvang ik een factuur bij de bestelling?
Na het bestelproces ontvang je direct een mail in je mailbox met een bestvestiging van de bestelling. Bij deze mail vind je in de bijlage een pdf-bestand met de factuur. De factuur wordt niet meegezonden in het pakket.


~ Ontvang ik bij de stenen een uitleg over de werking van de steen?
Ja, bij elke steensoort ontvang je een kaartje met de uitleg over de werking van de steen. Elke steensoort wordt samen met de uitleg ingepakt zodat je makkelijk kunt achterhalen welke steen het is. Zeker handig wanneer je meerdere steensoorten koopt :-).
 

~ Ontvang ik de steen van de foto?
Niet altijd ontvang je de steen van de foto. Omdat stenen een natuurproduct zijn met allemaal hun eigen karakter en uiterlijk ontvang je een steen vergelijkbaar met de steen van de foto. Ze zijn allemaal stuk voor stuk door mij uitgezocht om hun energie en shine-factor. Bij de tekst van de steen wordt altijd vermeldt of je de steen van de foto ontvangt of een vergelijkbaar exemplaar.
 

~ Kan de bestelling in worden gepakt als een cadeautje?
Aan elke bestelling besteed ik de nodige tijd om het er leuk uit te lzten zien. Helaas is het niet mogelijk producten apart in te pakken als een cadeautje.
 

Betaling


~ Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Bij I love crystals nature werken wij met vooruitbetaling via bankoverschrijving, Ideal en Bancontact. Betalingen in de webwinkel zijn mogelijk vanaf een subtotaal bedrag van 7,50 euro incl btw, exclusief verzendkosten.
 

~ Waarom kan ik bestellen vanaf 7,50 euro?
In de webwinkel zijn bestellingen vanaf 7,50 euro mogelijk zodat ik de prijzen zo laag mogelijk kan houden. Voor het ophalen van artikelen geldt ook een vanaf prijs van 7,50 euro.
 

~ Hoelang blijft een betaling en / of reservering open staan?
Indien je een bestelling plaatst in de webwinkel en deze na 14 dagen niet betaald hebt, wordt deze zonder verdere berichtgeving uit het systeem verwijderd.


~ Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja hoor, natuurlijk kan je je bestelling kosteloos annuleren. Stuur hiervoor een mail met je gegevens, bestelde producten en het nummer van de openstaande factuur naar info@ilovecrystals.nl. De bestelling kan worden geannuleerd tot aan het moment dat de factuur betaald is. Indien de bestelling betaald is en je graag wilt annuleren geldt het herroepingsrecht.
 

Disclaimer

Mag ik afbeeldingen, foto's en/of teksten overnemen van I love crystals voor gebruik eigen gebruik of commercieel gebruik?
De teksten, afbeeldingen en foto’s op de website van ilovecrystals.nl zijn door mij zelf samengesteld en gemaakt. Zoals je wellicht kunt voorstellen kost dit enorm veel tijd en inspanning om dit voor elkaar te krijgen. Ik zou het daarom ook enorm waarderen als hier op een respectvolle manier mee om wordt gegaan. Ik wil je daarom dan ook vragen géén foto’s, afbeeldingen en/of teksten te kopieren van mijn website.
 

Retouren / herroepingsrecht

Wat is het herroepingsrecht?
Het herroepingsrecht is het recht om na betaling en ontvangst van je bestelling de producten retour te kunnen sturen. Wanneer je nog niet betaald heb kan je je bestelling kosteloos annuleren. Stuur hiervoor een mail met je gegevens, bestelde producten en het nummer van de openstaande factuur naar info@ilovecrystals.nl De bestelling kan worden geannuleerd tot aan het moment dat de factuur betaald is. Indien de bestelling betaald is en je graag wilt annuleren geldt het herroepingsrecht.
 

Hoe werkt julliue retourprocedure?
Zodra je een bestelling van I love crystals ontvangt, gaat het zogenaamde ‘herroepingsrecht’ in. Dit is een zichttermijn van 14 dagen om te zien of het product aan alle wensen voldoet. Tijdens de zichttermijn ga je zorgvuldig om met het product en de verpakking. Je mag het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard en de kenmerken van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat je het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou mogen doen. Je bent aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in voorgaans omschreven. Wanneer het product niet bevalt heb je binnen deze 14 dagen het recht het product retour te zenden. Wat moet je hiervoor doen?

- Geef binnen de zichttermijn van 14 dagen aan met behulp van het ‘herroepingsrecht formulier’ dat je producten terug wilt zenden. Vul het formulier volledig in anders kan deze niet in behandeling genomen worden. Stuur het product vervolgens zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen nadat je het product aan hebt gegeven te willen retourneren, terug naar I love crystals. Je hebt dus 14 dagen om aan te geven dat je het product retour wilt sturen, en je hebt daarna 14 dagen om het product daardwerkelijk retour te zenden.
- Kosten voor retourneren zijn voor jouw eigen rekening. Zodra de aanvraag tot herroeping ontvangen is, ontvang je een mail ter ontvangstbevesting. Zodra het product terug gezonden is, wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na levering van de retourgoederen, uitgezonderd de extra verzendkosten, overgemaakt op je rekening.
 

Heb ik recht op garantie?
​Mocht je een klacht hebben over een product wat je bij ons gekocht hebt of niet tevreden zijn over onze dienstverlening, dan verzoeken ik je om dit mij zo snel mogelijk te laten weten. Je kunt hiervoor een email sturen naar info@ilovecrystals.nl. Omschrijf je klacht of probleem en vermeldt je naam en bestelnummer. We nemen binnen 4 werkdagen contact met je op over de verdere afhandeling van de klacht.

Mocht je een kapot of ondeugdelijk product van I love crystals ontvangen, dan kun je beroep doen op jouw recht op de wettelijke garantie. Je kunt dit per email melden via info@ilovecrystals.nl. Ik neem vervolgens binnen 4 werkdagen contact met je op en dan wordt er een passende oplossing gezocht (reparatie, vervangend artikel of (een deel van het) geld terug mocht dit niet mogelijk zijn). Als een artikel kapot aankomt dan moet dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling gemeld worden.

Onder deze garantie vallen niet:
- Barstjes en oneffenheden die de steen van nature vertoont
- Gebreken en beschadigingen die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik
- Defecten en slijtage welke te verwachten zijn bij normaal gebruik
- Veranderingen, aanpassingen of bewerkingen aan het product
- Beschadiging door opzet, zeer intensief gebruik, of door nalatige verzorging en onderhoud
- Verkleuring

Voor een optimale en duurzame werking van edelstenen en mineralen is het belangrijk om ze goed te verzorgen door ze regelmatig op te laden en te reinigen. Fel zonlicht en heel hoge en lage temperaturen kunnen beter vermeden worden. Ook zijn er bepaalde stenen die bijvoorbeeld niet tegen water kunnen.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
 

Stenen


~ Ik heb in mijn verzameling stenen waarvan ik niet weet welke het zijn. Kan jij me hierbij helpen?
Het maken van een foto die de steen herkenbaar maakt en de herkenbare eigenschappen verduidelijkt, vergt behoorlijk veel inspanning. Het is dan ook vaak lastig om van een geschoten foto vast te stellen welke steen het is. Ik adviseer je dan ook de steen voor te leggen bij aan de winkel waar je de steen gekocht hebt.
 

Verzending

~ Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wanneer de betaling zichtbaar is op de rekening van I love crystals, lukt het meestal de verzending binnen 3 werkdagen op de post te doen, mits in de webwinkel op dat ogenblik anders wordt aangegeven (In verband met vakantie bijvoorbeeld). Je ontvangt bericht op het moment dat de bestelling verzonden gaat worden. Omdat I love crystals met PostNL verzendt, zijn er geen leveringen op zondag en maandag mogelijk. Houdt hier rekening mee indien je graag een product van I love crystals cadeau wilt geven. Wanneer je bijvoorbeeld op vrijdag bestelt, kan het dus zijn dat de bestelling pas op woensdag arriveert. Bestellingen worden op werkdagen tot 16.00 verwerkt. Na dit tijdstip worden de pakketten gepost.
 

~ Zijn er verborgen kosten zoals btw en dergelijke?
Nee, er zijn geen verborgen kosten. De btw is meegerekend in de productprijs. 
 

~ Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten binnen Nederland bedragen 2,95 euro voor brievenbuspost, en 5,25 euro voor pakketpost. Vanaf 50 euro is verzenden binnen Nederland gratis.

Verzendkosten naar België bedragen 10,60. Vanaf 100 euro is verzenden naar België gratis. Woon je tegen de Nederlandse grens, dan loont het wellicht de moeite om gebruik te maken van de ophaallocaties van Post NL ;-).
 

~ Is verzending buiten Nederland mogelijk?
Verzendkosten naar België bedragen 10,60. Vanaf 100 euro is verzenden naar België gratis. Woon je tegen de Nederlandse grens, dan loont het wellicht de moeite om gebruik te maken van ophaallocaties van Post NL ;-). Neem voor andere landen even contact op.
 

~ Wie is de verzendmaatschappij?
Ik maak gebruik van de verzendservice van PostNL en My Parcel.
 

~ Kan ik gebruik maken van Pakje gemak?
Vanaf nu is het ook mogelijk gebruik te maken van Pakje gemak van Post NL. Hierbij wordt je pakketje afgegeven op de door jouw aangegeven postlocatie van Post NL. Je kunt het pakket dan zelf ophalen op het moment dat jouw het beste uitkomt. Dit geldt alleen voor pakketen die niet door de brievenbus passen. Je betaalt voor Pakje gemak 5,25 euro per pakket. Zorg bij het ophalen van het pakket op de PostNl-lokatie dat je altijd een legitimatiebewijs bij hebt. Lees meer over Pakje gemak.
 

Is het mogelijk een track en trace code te ontvangen van mijn bestelling?
Alle bestellingen binnen I love crystals worden verzonden met een track en trace code. De brievenbuspakketen zijn ook voorzien van een track en trace code maar worden niet meegezonden omdat deze paketten in de brievenbus belanden en je hiervoor niet thuis hoeft te zijn. Bij elke bestelling die verzonden wordt als pakketpost ontvang jij bij de verzendbevestiging per email een track en trace code waarmee je jouw bestelling kan volgen. Zo weet je ongveer wanneer de pakketbezorger op de stoep staat. Mocht ik het bij pakketpost onverhoopt vergeten zijn de track en trace code toe te voegen aan de verzendmail is het natuurlijk altijd mogelijk achteraf een track and trace code te ontvangen. Stuur hiervoor een mail naar info@ilovecrystals.nl.
 

Hoe werkt de track en trace code van Post NL?
De track en trace code van Post NL is een code waarmee je gemakkelijk je pakket kan traceren om zodoende te kunnen zien wanneer de pakketbezorger ongeveer gaat komen. Zodra de bestelling verzonden is ontvang je in je mailbox een verzendbevesting met een track en trace code. De track en trace code ontvang je alleen bij pakketpost. Ga met de track en trace code naar https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/track-en-trace/ en vul rechts onder het kopje ‘Volg je pakket’ de gegevens in. Druk op ‘zoeken’ en zie wanneer jouw pakket gaat arriveren. In sommige gevallen wordt de informatie nog niet weergegeven omdat deze nog niet verwerkt is. Kijk in dit geval eop een later tijdstip even nogmaals.
 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de aflevering van het pakket?
De bezorger van Post NL, de verzendorganisatie waarmee ik werk, zal wanneer je niet thuis bent in eerste instantie proberen het pakket af te geven bij de buren. Indien dit niet lukt komt de postbezorger standaard de volgende werkdag nogmaals langs om het pakket te proberen af te geven. Je kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer proberen van afgeven. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. Je kunt je keuze tot 22:00 uur aan Post NL doorgeven. Indien dit ook niet lukt, wordt het pakket afgegeven bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie. Je hebt dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna wordt het teruggestuurd naar I love Crystals. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je jouw pakket ophaalt, anders mag het pakket niet worden meegegeven.. Klik hier voor meer informatie.
 

~ Service ~

Brievenbus 2,95 euro (NL)
  Pakketpost 5,25 euro (NL)
  Pakketpost 10,60 euro (BE)
Verzending binnen 2
werkdagen.
Niet goed, geld terug.
Voor elke steensoort een
uitleg in je bestelling.
Elke bestelling is een
feestje om te ontvangen!
Om het feestje compleet
te maken bij elke
bestelling een cadeautje.
Kwalitatieve stenen met
een ruim assortiment,
allemaal 'handpicked'.

© 2018 I love crystals | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.